Hallå där... Patrik.


Chefen för Camp Kent, som igår (24/2) orsakade en smärre kontrovers efter att vägrat skåla till Kronprinsessans och den blivande prinsens ära.

Vad hände egentligen?
 
- Det hela har egentligen fått alldeles för mycket uppmärksamhet. Det jag gjorde var att jag efter den sedvanliga Konungens skål satte mig ner medan några andra stod kvar och gick över till att skåla för Kronprinsessan och hennes blivande gemål.

Men om du kunde skåla för Kungen, varför inte för Kronprinsessan?
 - För att seden anbefaller en Konungens skål, dock inte någon skål för offentliggörandet av kungliga giftermål. Eftersom jag inte är rojalist valde jag då helt enkelt att inte delta i den skålen.

Inte rojalist? Ska inte du slåss, och om det behövs dö, för Kungen?
 - Måhända. Det ser jag dock som mer en formalitet än något annat. Vad jag rent praktiskt skulle slåss för är vårat lands suveränitet och dess demokratiska värderingar.

Så vi kommer inte se dig begå högmålsbrott i framtiden då?
- Med all sannolikhet nej, däremot har jag gått med i Republikanska föreningen, vilket förhoppningsvis leder till att den typen av högmålsbrott kommer att ha omöjligjorts i framtiden.

//Redaktionen, Camp Kent.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0